Me ha llegado una carta del
artista asturiano Ánxel Nava en la que fabula sobre el recuerdo de lo que fue la inauguración de
la exposición INTROITO en la galería de Lola Orato, en un lejano 31 de enero:
ORATORIU
Introito
Introibo ad altare dei, gorgutó embaxo’l retablu col pescuezu engoláu na
casulla d’oru de San Idefonsu, que rellumaba como cuadru del Greco. El diáconu
gargoliaba’l cantu d’entrada a la misa tridentina. Cuspió y cola manga esborró
un gotu de cera qu’emporcaba la escritura. Resonaben les llábanes de cantería
d’aquel oratoriu que les artes del infiernu nun fueren a valtar. Con estes
piedres -calletró- faigo la parede la poesía, l’arte de la pallabra. Yo soi el
facedor de la obra na divina proporción. Entós vio la lletra la herexía
caltriada na muria. ¿Qué ye, que vas allevantate escontra Dios?... Y sintió
l’argullu de Llucifer: Malañu pal pecáu,
nun vini a otra cosa.
Salmu
El misacantanu nun yera alcordase d’aquella salmoria de
monagu que recitaba cola sotana colorada y l’alba de puntiellina blanca. Ad deum qui laetificat iuventutem meam, retrucó
cola enchipada mocedá del cura nuevu. El llatín nun da de comer, pero a él
daba-y abondo de fartar pal consumu
ritual del cuerpu místicu. Misa est
divisa in partes tres: introitus, fellatio y coitus, pedricaben los
llatinaxos de cuando de seminarista ficiera los cantos d’entrada al paraísu
vulvar, gloria de la natura... Sintió surdir del muru voces de fema y pegó la
oreya al oratoriu. El diañu me lleve, llambióse, el mio petite inconfesable ye la inmersión llinguística: La llinga nel coñu d’una beata.
Cantoral
La rexenta empecatada quedó pesllada dientro l’oratoriu.
Aporrió la puerta, glayó hasta esgañitase: Sacáime d’equí, arrenuncio a
Satanás, arrenuncio a la carne, arrenuncio a la obra, gorgolitaba afogada como
monxa pelaya que nun algamare a dar la nota. Nun la sintió nin dios. Lloramicó,
desesperó, dióse llueu y aseló calma. Qué muerte tan fata, acabar atrapada
colos olios y el vinu misa, entarrada en vida como una sacerdotisa ibérica. La
orate naguaba por que l’artista oficiante abriera la pesllera y entrare a
rescatala, apaeciera al treslluz cola cámara vidéu: Llegasti a lo cimero, una
escena puta madre pal documental. Entós taría salva, diría ella: -Mio mante, yá pues grabar el final.
ÁNXEL NAVA
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